![]() |
3D Baskılı Çelik Köprüsü Hollanda |
Tasarımcı Joris Laarman , 20 ila 28 Ekim tarihleri arasında Hollanda Tasarım Haftası'nda önizleme yapılan 12 metre uzunluğundaki yaya köprüsünü kurmak için robotik üretim teknolojisi ile çalıştı .
İlk olarak 2015 yılında önerilen yapı, robotlar tarafından erimiş çelik katmanlardan yapılmıştır. Onun yayımı bu yılın başlarında tamamlandı . Şimdi inşaat aşamasında son aşamayı işaretleyerek güverte inşa edildi.
![]() | |
|
Altı eksenli robotlar, altı metrelik yapıyı, büyük ölçekli kaynak makinelerini kontrol etmek için robotik kolları programlamayı içeren erimiş çelik katmanlarından oluşturdu.
İddialı proje, potansiyel tekne çarpışmalarına karşı yapıyı güçlendirmek ve yerel meclis yönetmeliklerine uymak için geliştirilmesinde birkaç ivme geçmiştir.
MX3D, "İlk tasarım mühendislik meseleleri nedeniyle önemli ölçüde değişti," dedi. "Hafif ağaç benzeri yapı, dört ana taşıyıcıya inşa edilmiştir. Bu taşıyıcılardan birinin bir botla çarpması durumunda, yapının kritik olarak başarısız olabileceği endişesiydi."
“Bu nedenle, o zamana kadar öğrendiğimiz her şeyi, malzemeye, yerel şartnamelere ve yönetmeliklere göre dikkate alan tamamen yeni bir konsept oluşturuldu” diye açıkladı.
![]() |
3D Baskılı Çelik Köprüsü Hollanda |
MX3D, köprünün yerinde dört baskı rulmanı ile başlayan ve içeri doğru çalışan robotları kastetmek için tasarlandı, ancak planın bütçe kısıtlamaları nedeniyle terk edilmesi ve "çok tehlikeli" olduğu için planın terk edilmesi gerekiyordu.
Sözcü, "Robotların, çevremizdeki yapısal alt yapı müdahalelerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecekleri bir vizyon belirledik" dedi.
![]() | |
|
"Son üç yılda, bu plan için gerekli olan teknolojiyi yaratabildik ancak bunu şehir hükümeti tarafından yapmak için izin almadık."
"Zaman çizelgemiz ve bütçemiz de bu vizyonu gerçekleştirmeyi zorlaştırdı, bu yüzden öncelikle bir sensör ağı da dahil olmak üzere tamamen işlevsel bir yaya köprüsüne 3D baskıya odaklandık."
![]() |
3D Baskılı Çelik Köprüsü Hollanda |
Yüksek teknoloji tasarımına eklemek için Alan Turing Enstitüsü'nden matematikçiler ve Arup mühendisleri köprüde akıllı bir sensör ağı oluşturmak için MX3D ile çalıştı.
Sensörler, köprünün performansını, gerilme, dönme, yük, yer değiştirme ve titreşim gibi verileri toplayacak şekilde tasarlanmıştır.
Bu veri, kaç kişinin köprüden geçtiğini ve hangi hızda, yapısal bütünlüğün ve çevredeki ortamlarda olduğunu göstermek için kullanılacaktır.
MX3D, "Bu veriler bize köprüyü öğretmemize, üzerinde neler olup bittiğini, kaç kişinin geçtiğini ve ne kadar hızlı geçtiğini anlamamızı sağlayacak." Dedi.
![]() |
3D Baskılı Çelik Köprüsü Hollanda |
Bu bilgi aynı zamanda köprünün "dijital ikizleri" olarak da girilecektir - veriler gerçek zamanlı olarak toplandıkça veriye cevap veren bir bilgisayar modeli. Performans ve güvenlik ikisi arasında değerlendirilecek ve bilgi gelecek 3D baskılı metal köprü tasarımlarını bilgilendirmek için geri beslenecektir.
MX3D, "Bu 3D baskılı köprünün çalışması, binlerce insanın ve bisikletin köprüyü saatte bir kez yer değiştirerek yapıyı izleyerek güvenli, verimli ve veriye dayalı mühendisliğin geleceğine katkıda bulunacaktır."
Hollanda Tasarım Haftası Eindhoven'da yer alıyor. Ayrıca şehirde Eindhoven Teknoloji Üniversitesi, 3D'ye kiralık bir dizi beton ev basmayı planlıyor .
"Dünyanın ilk 3 boyutlu baskılı beton köprüsü" de geçen yıl Hollanda'da yapıldı ve geçen yıl tamamlandı.